Wednesday, December 12, 2012

Алтан Үзэг наадамд оролсон'' Ааваа та сонсож'' радио нэвтрүүлгийн сценари


Зохиолч: ХИС-н Сэтгүүлзүйн 3-р курc
Боловсруулсан: Б.Назкеш, Т.Соёл-Эрдэнэ, Ш.Адъяамаа, Ц.Насанжаргал, Б.Хулан
Хянасан: ‘Алтан Үзэг’’ наадмын шүүгчид
Бэлтгэсэн:               2012      он             11              сар                    25 өдөр
Нэвтэрсэн:                            он                               сар                          өдөр
Үнэлгээ:
Нэвт: Аaваа та сонсож байна уу?
-Эхлэл хөгжим-
Нэвт: Сайн байцгаана уу эрхэм хүндэт сонсогчид оо. Та бүхэндээ “Ааваа та сонсож байна уу?” нэвтрүүлгээ хүргэхэд бэлэн боллоо.
-цааш нь дэвсгэрлээд-
Нэвт: Бид энэхүү нэвтрүүлгээрээ архины хор хөнөөл, мөн архи хувь хүн болон гэр бүлд хэрхэн нөлөөлж буйг нэгэн  гэр бүлийн маргаан дээр тулгуурлан хүргэхийг зорилоо.
                                                     -Таслал хөгжим-
Зохиомж( эхнэр нөхөр хоёрын маргаан )
                    Эхнэр: Арай ч дээ Батаа. Хоёрхон ойтой нялх үрээ орхиод, хонгор заяаг минь надаас булаагаад явдаа чи яв.
                   Нөхөр: Тиймээ, чам шиг хүний тэвэр дүүрэн хайр надад хэрэггүй болсон. Би чамд хайргүй. Яагаад гээч би архинд илүү хайртай. Үрий минь уйлах дуу чихийг минь өвдгөж, үүрээр би унтаж чадахгүй байна шүү дээ.
                Эхнэр:Өө за, Одоо байтлаа чи төрсөн үрээ өөрөөсөө зугтаалгана гэнэ ээ. Даанч дээ даанч. Ухаан муутай унхиагүй амьтан, дайрч давшихааараа чи хүн болдог, дэндүү тэнэг юм даа чи.
-Таслал хөгжим-

Нэвт: Иймэрхүү маргаан архичин хүний гэр бүлд өдөр болгон тохиолддог. Ингээд нэгэн хүүгийн аавдаа бичсэн захидлыг хүргэе.
-Таслал хөгжим, Жанцанноров ‘’Нар сарны зааг’’ цааш нь дэвсгэрлэнэ-
Ааваа
Алтан хорвоод ангаахай болон төрөхдөө
Ааваа гэж дуудах хэл надад орсон
Амьсгалахын тоолонд хүү чинь өсөж
Амьдралд би эр хүн боллоо
Ээж минь сэтгэлдээ захидал хүлээсээн, өдрийг өнгөрөөсөн
Энхрий үрдээ хайр халамж, насыг үдсэн
Тэглээ гээд амьдралд сөгдөөгүй, сөхрөөгүй яваа
Тэнгэрт биш тэр нутагт та байгаа
Аавынхаа нутагт би морь унаж тоглоогүй ч гэлээ
Алагхан үр нь би энгэрт нь эрхэлж байгаагүй ч гэлээ
Зүүд зүрх хоёртоо дүрийг тань харж уйлаагүй ч гэлээ
Аав таныгаа хүлээж 18 нас хүрлээ
Хүү минь гээд тэврээд авах өдөр надад дутлаа
Хүслээ хэл Аав нь чамдаа хайртай гэх хайр надад дутлаа
Тэглээ гээд ааваа хүү нь бусдын дунд сайн яваа
Тандаа нэг эрхэлж хүүгээрээ та бахархахгүй юм уу
Бүтэл муутай амьдралын нугачаанд хүүтэй гэдгээ та мартаагүй биз дээ
Аавын хайрыг мэддэг хэрнээ одоо ирэх болоогүй юм уу
Арван найман хавар, зун ,намар
Эргээд харахад зовлон жаргалтай өдөр байж
Ээж минь нууруун дээрээ хүнд ачааг аваад
Аав минь та жаргал хайгаад яваагүй биздээ
Миний аав бол хэний ч биш миний аав
Мэдэж байна, мөс хайлаад урсахдаа олон амьтдыг ундаалдаг
Мэлмэрэн нулимс унаган ээждээ би аашлуулахдаа, аавыгаа би санадаг
Ширүүн орсон борооны дараа
Шинэхэн орсон цасны дараа
Айлд ороод суухдаа хүний хүүг хараад
Аавдаа би гүйж очмоор санагддаг
-Таслал хөгжим, Жанцанноров ‘’Сэтгэлд шингэсэн говь’’ цааш нь дэвсгэрлээд-
Аав
Аав нь байна аа, аав нь байна. Хүү минь амьдралыг ухрааж, амьсгалыг зогсоож болохгүй хойно яалтай ч билээ дээ. Үр минь, архиар хүүгээ сольсон аавыгаа уучлаарай.
Аавын хайраар дутаж байгааг мэдсэн ч, тэр хайрыг чамаас харамласан
Алхам тутамдаа үрээ бодсон ч бойтгон хонхтой гутлыг чамаас хулгайлсан
Болох болохгүйн эхэнд аав нь хамгийн эхэнд явсан
Болж бүтэхийн эхэнд аав нь хамгийн сүүлд явсан
Одоо яалтай ч билээ дээ үр минь
Аавыгаа уучлаарай, уучлаарай
Хүү минь

-Таслал хөгжим-
     Нэвт: Бидний бэлтгэсэн нэвтрүүлгийг сонсоод та бүхэн нэгийг бодож хоёрыг тунгаасан гэдэгт бид итгэлтэй байна. Архинд шунах нь сайн бүгдийн хаалгыг хааж, муу бүгдийн үүдийг нээдэг гэдэг. Ингээд бид бүхний бэлтгэсэн “Ааваа та сонсож байна уу” нэвтрүүлэг энд хүрээд өндөрлөж байна. Баяртай сонсогчидоо.
-Таслал хөгжим-
Хүмүүнлэгийн Ухааны Их Сургуулийн  сэтгүүлзүйн 3-р ангийн оюутан
Б.Назкеш
Т.Соёл-Эрдэнэ
Ш.Адъяамаа
Ц.Насанжаргал
Б.Хулан

No comments:

Post a Comment